• Home
  • /
  • Praca i finanse
  • /
  • Jak zatrzymać klientów na dłużej i skłonić do kolejnych zakupów?
Jak zatrzymać klientów na dłużej i skłonić do kolejnych zakupów?

Jak zatrzymać klientów na dłużej i skłonić do kolejnych zakupów?

Prowadzisz sklep internetowy, cały czas go udoskonalasz i zastanawiasz się co jeszcze zrobić, żeby zmienić byłych klientów w powracających? Jakie działania podjąć, by zachęcić ich do większych zakupów oraz – co równie ważne – do polecenia sklepu swoim znajomym? Z tego artykułu dowiesz się, od czego zacząć, by finalnie zwiększyć sprzedaż.

Daj się polubić

Biznes bez osoby, która za nim stoi i podpisuje się pod nim obiema rękami jest spisany na straty. Wykaż się odwagą i przestań myśleć co powiedzą inni. Pokaż, że pracujesz z zapałem i energią, lubisz to co robisz i sprawia Ci to radość. Pozwól swoim odbiorcom zobaczyć, jak Twój biznes wygląda od podszewki. Nie bądź zbyt nachalny i nie nakłaniaj bez przerwy do zakupów, ale nie przesadź również w drugą stronę. Upewnij się, że Twoi odbiorcy dokładnie wiedzą co, gdzie i jak sprzedajesz. Jeśli pokażesz się ze swoimi produktami, zwiększysz szanse na to, że klienci również się z nimi utożsamią. Bez względu na to, do jakiej grupy demograficznej kwalifikujesz swoich odbiorców, możesz być pewien, że zadziała to również u Ciebie.

Bądź doradcą

Klient oczekuje od Ciebie dwóch rzeczy: chce zostać wysłuchany i zrozumiany oraz chce fachowej porady odnoszącej się dokładnie do jego problemu. Uzbrój się więc w cierpliwość i naucz się słuchać. Pokaż klientowi, że zależy Ci na rozwiązaniu i pomocy w jego sytuacji i nie nastawiaj się bezpośrednio na sprzedaż. Spokojnie, najczęściej rozwiązaniem wszelkich problemów Twojego potencjalnego klienta będzie Twój produkt. Im więc bardziej Cię polubi, tym szanse na zakup zwiększają się. Jak jednak znaleźć czas i być doradcą każdego klienta oraz sprawić, by przełożyło się to na satysfakcjonującą sprzedaż?

Zautomatyzuj obsługę

Odpowiedź na powyższe pytanie kryje się w tym akapicie. Jeśli masz coraz więcej klientów i zależy Ci, aby jakość obsługi nie zmieniła się, zautomatyzuj swoją pracę. Pomocny będzie chatbot messenger, dzięki któremu z łatwością odpowiesz na wszystkie pytania, zajmując się w tym samym czasie zupełnie czymś innym. Chatbot działa w ten sposób, że automatycznie odpowiada na zaprogramowane pytania. Twoje zadanie będzie polegało na dokładnym przeanalizowaniu dotychczasowych pytań, stworzeniu odpowiednich odpowiedzi, wprowadzeniu ich do chatbota i skonfigurowaniu w taki sposób, by odpowiadał on na wszystkie wiadomości z uwzględnieniem zmiennych dotyczących konkretnego użytkownika.

Dbaj o potencjalnych klientów

Kluczowym zadaniem jest również troska o potencjalnych klientów oraz tych, którzy już zrobili zakupy w Twoim sklepie. Nagródź ich kuponem rabatowym na kolejne zakupy lub kartą lojalnościową, zorganizuj dla nich zabawę konkursową z ciekawymi nagrodami i nie zapominaj kierować do nich swoich postów i komunikatów w sieci. Dbaj o nich, a odwdzięczą Ci się polecaniem Twojego sklepu wśród swoich znajomych. Dzięki temu możesz dużo osiągnąć i znacząco zwiększyć sprzedaż.

Dodaj komentarz