• Home
  • /
  • Moda
  • /
  • Zadbaj o formę również jesienią – 5 sprawdzonych aktywności na chłodniejsze dni
5 sprawdzonych aktywności na chłodniejsze dni

Zadbaj o formę również jesienią – 5 sprawdzonych aktywności na chłodniejsze dni

Kiedy mija lato, większość ludzi zapomina o utrzymaniu kondycji i zamienia 6-cio pak na “zimową oponę”. Nie warto do tego dopuścić – na wiosnę będzie ciężko zrzucić niepotrzebny balast. Dlatego też bądź cały czas aktywny. Przedstawiamy sprawdzone pomysły na aktywność, kiedy słońce nie rozpieszcza już nas swoimi promieniami.

Siłownia

Klasycznie i ponadczasowo – znajdź w swojej okolicy siłownię, która posiada do wyboru dużo sprzętu – im więcej, tym lepiej. Jeśli wiesz jak ćwiczyć, ułożyć sobie plan treningowy zaczynaj od razu. Jeśli nie – skorzystaj z pomocy doświadczonych trenerów personalnych. Na siłownię potrzebujesz strój sportowy, zmienne buty, ręcznik oraz torbę na rzeczy. Siłownie często oferują dodatkowe usługi w postaci masaży oraz układania diety dopasowanej do Twoich potrzeb. Warto skorzystać z takich dodatków – w szczególności z układania diety, Twoje ćwiczenia przy odpowiednim odżywianiu przyniosą jeszcze lepsze efekty.

Bieganie

Jak mówi klasyk “biegać każdy może”, jeżeli nie przeszkadza Ci kiepska aura na dworze, możesz spróbować biegać po parku lub po chodnikach niedaleko Twojego miejsca zamieszkania. Nie zapomnij się odpowiednio ubrać – możesz sprawić sobie sportowe buty do biegania mają bardzo dobrą wśród biegaczy. Spraw sobie również koszulkę termiczną, getry lub spodenki, które będą idealne do takiej aktywności. Jeżeli nie pasuje Ci bieganie na świeżym powietrzu, zawsze możesz wrócić do punktu 1 – na siłowni z pewnością posiadają automatyczne bieżnie, na których ustawisz tempo oraz poziom nachylenia.

Basen

Baseny to nie tylko zjeżdżalnie i rozrywka, aby budować formę skorzystaj z torów pływackich. Wyznacz sobie cel dzienny i sukcesywnie go zwiększaj. Dopasuj cel do własnych umiejętności oraz możliwości. Na początek może to być przepłynięcie 30 basenów “żabką”, pamiętaj, aby nie przesadzać, gdyż może to przynieść odwrotny skutek. Nie zapomnij o chwili relaksu, i skorzystaj z sauny oraz jacuzzi, które przyniesie ulgę zmęczonym mięśniom.

Sport w domu

W domu również możesz ćwiczyć! Może to wydać mało wartościowe, ale jest to bardzo dobry sposób dla osób, które trochę się wstydzą przebywać na siłowni. Właściwie nie potrzebujesz żadnego sprzętu. Większość ćwiczeń opiera się na ciężarze swojego ciała oraz samozaparciu i systematyczności. Możesz skorzystać z treningów oferowanych na internecie – sprawdź YouTube. Z czasem będziecie mogli dłużej i dokładniej wykonywać ćwiczenia. Kiedy obciążenie własnego ciała już nie wystarczy, dokup gumowe ciężarki.

Rower

Oczywiście nie ten na dwór (chyba że ktoś ma ochotę), ale specjalnie przygotowany do treningów w zamkniętych pomieszczeniach. Przypomina on zwykły rower, ale  ma możliwość ustawienia trudności – zupełnie jakbyśmy jechali po różnych terenach. Warto skorzystać z doświadczonego trenera spinningu – podpowie, kiedy jechać szybciej lub zmienić poziom trudności. Choć nogi po takim treningu są jak z “waty” to satysfakcja z ukończenia ćwiczenia jest przeogromna.

Dodaj komentarz